Dessie´s blogg

Long Time No Seen :(

Kategori: Allmänt

HEEEEEEEEEJ!!!
 

Sorry att jag typ är världens sämsta på att uppdatera bloggen haha
eftersom de typ va 1,5 år sen xD
haha jag har hunnit ta studenten och skaffat jobb, 3 faktist :D

10 dagar innan studenten började jag jobba på Attendo (hemtjänst)
de jobbet fick jag även fast jag skojade med "chefen" där när jag frågade
sen började jag på ett dagis tack vare de första jobbet och sen
började jag som servitris på Marholmen som jag sen hamnade
bakom baren och fick stå som bartender istället för grabbarna xD
 
Studenten va skit rolig och jag hade inte tänkt att bli så jäkla full
så jag hade bara köpt folköl men de va nån som hade köpt en 70is
som  jag skulle hjälpa till att dricka och de resulterade att jag blev
så full att jag inte kunde käka studentlunchen. utan gav min mat
till killarna ifrån min klass som åt upp de på bara några sekunder 
och jag blev bara fullare och fullare men fick endå åka med på
flaket där killarna började med att ställa sej och hälla öl över hela 
mej. Så när vi efter 4,5 timmar runt åkandes kliver av i mariatorget
va mitt hår inte längre platt!. Alla som väntade på mej på min 
mottagning blev lite arga eftersom jag va borta så himmla länge.
På mottagning fortsatte jag dricka och blev fullare och fullare och
öppna massa presenter och alla försökte tvinga i mej smörgåstårta 
men hahaha de lyckades dom inte med för jag "råkade" välta ut mitt
champagne glas över tårtan :P
Efter mottagningen åkte Jag, Sarah och Johanna F (om jag minns
rätt) till kristineberg för att möta upp Oskar som gick i min klass.
De blev mer och mer drickande på bryggan och till slut ramlade
luren ner i vattnet som jag fått i studentpresent av Micke och
Yvonne :(
 Och jag sov inte hemma TIHI ;)
 
Efter studenten och så så jobbade jag konstant på Attendo
och i augusti 2013 va jag ledig hela 5 dagar och jobbade upp emot
200 timmar så va ganska slutkörd. Men jag kunde köpa en ny iphone.
 
I September 2013 flyttade jag till eget och bodde helt själv och levde
livet fram till Maj 2014 då hyran höjdes från 3000:-/mån till 15000:-/mån
så jag flyttade tillbaka hem igen då jag inte hittade nytt boende som jag
hade råd med och som låg nära jobbet..
Sen i September 2014 efter mycket bråk och skit i familjen fick jag
återigen flytta, den här gången flyttade jag till en jobbkompis som heter
Lotta. Här bor jag en idag och jag hyr ett litet rum som räcker för tillfället.
Men vill hitta eget igen så jag kan ta hem vem som hellst närsom hellst.
 
Justeeeeeeeeee!!!
 I samband som jag började jobba på Attendo träffade jag Rebecka och
vi började umgås och nu är hon min "fruga" :)
I slutet av september tog vi vår första semester på 3 veckor och reste till
Union, Missouri i USA  feeeeeeettt me naiiizit 30-35ºc på min 20 års dag
hade vi. =D

Skulle ha träffat Frugan idag men kommer in till Norrtälje så sent så vi
hinner inte va så länge med varandra eftersom bussarna går som om de
vore söndag idag...
 
Hihi trodde aldrig att jag skulle orka skriva en bibel men nu blidde de ju de xD

Kommentarer


Kommentera inlägget här: